امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرنگونی پهپاد آمریکایی :

یمن پهپاد جاسوسی آمریکایی را بر فراز استان مأرب سرنگون کرد

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی بر فراز استان مأرب خبر داد.
کد خبر: 214
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ بعد از ظهر -
154 بازدید
یمن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز (شنبه) اعلام کرد پهپاد جاسوسی آمریکایی دیگری را سرنگون کردیم.

وی گفت: نیرو‌های پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پهپاد جاسوسی «اسکن ایگل» آمریکایی را که در حال انجام اقدامات خصمانه بود در حریم هوایی منطقه «الجوبه» در استان مأرب سرنگون کردند.

یحیی سریع افزود: ویدئوی این عملیات و تصاویر لاشه این پهپاد به زودی منتشر می‌شود.

بر اساس بیانیه نیرو‌های مسلح یمن، این ششمین پهپاد جاسوسی آمریکایی است که طی سال میلادی جاری به دست نیرو‌های یمنی سرنگون می‌شود.

این در حالی است که منابع محلی یمنی دیروز (جمعه) اعلام کردند که نیرو‌های نیرو‌های مردمی و ارتش یمن، طی عملیاتی توانستند مناطقی از استان الحدیده در غرب این کشور را تحت کنترل خود درآورند.

پس از عقب‌نشینی نیرو‌های ائتلاف سعودی از مناطق گسترده‌ای از شهر صالح و منطقه کیلومتر ۱۶ و چندین منطقه در جنوب استان ساحلی الحدیده واقع در سواحل دریای سرخ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تأمین امنیت را در میدان فرودگاه الحدیده و ده‌ها موضع دیگر در الحدیده آغاز کرده‌اند.

نیرو‌های یمنی همچنین روز پنجشنبه در ادامه پیشروی‌های خود، منطقه استراتژیک «فلج» از توابع «وادی عبیده» آخرین پایگاه نظامی نیرو‌های دولت مستعفی در جنوب شهر مأرب را پس از عقب‌نشینی و فرار تعداد زیادی از نیرو‌های منصور هادی به مرکز شهر، آزاد کردند.

شهر مأرب در آستانه آزادسازی به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی است، به گونه‌ای که این نیرو‌ها یک حلقه نظامی را از سه محور در شهر ایجاد کرده‌اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات