امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مختصر زندگینامه شهید سعید زارع

پاسدار شهید سعید زارع از مدافعان حرم که در رژه نیروهای مسلح اهواز توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

پاسدار شهید سعید زارع فرزند غلامرضا در تاریخ یکم مهر ماه سال 1367 به عنوان ششمین فرزند در ‌شهر میانرود شهرستان دزفول دیده به جهان گشود و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد. وی در بهمن ماه سال 1392 در سپاه پاسداران استخدام شد، حضور در سپاه را برای خودش افتخار می‌دانست و دوست داشت با لباس پاسداری شهید شود که به آرزویش رسید.
کد خبر: 259
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ بعد از ظهر -
135 بازدید

پاسدار شهید سعید زارع فرزند غلامرضا در تاریخ یکم مهر ماه سال ۱۳۶۷ به عنوان ششمین فرزند در ‌شهر میانرود شهرستان دزفول دیده به جهان گشود و شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.

وی در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در سپاه پاسداران استخدام شد، حضور در سپاه را برای خودش افتخار می‌دانست و دوست داشت با لباس پاسداری شهید شود که به آرزویش رسید.

شهید سعید زارع در لشکر ۷ ولیعصر(عج) و در گردان رزم خدمت می‌کرد، خیلی به سپاه و شغل پاسداری علاقه داشت که بارها این موضوع را برای اطرافیان بیان کرد.

در اسفندماه سال ۱۳۹۰ عقد کرد و با برگزاری یک مراسم ساده در سال ۱۳۹۱ زندگی مشترک‌ خود را با همسرش زیر یک سقف آغاز کرد.

در زمان هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی ۲ بار به سوریه رفت تا از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) دفاع کند که در این راه برخی از دوستانش از جمله شهید جاویدالاثر مهدی نظری و شهید محمد کیهانی به شهادت رسیدند.

بار نخست در سال ۱۳۹۳ به سوریه اعزام شد که نزدیک به ۴۰ روز ماند و سال ۱۳۹۴ نیز نزدیک به ۵۶ به نبرد با دشمنان پرداخت. زمانی که خواست برای بار سوم به سوریه برود التماس می‌کرد که او را ببرند.

شهید زارع تنها یک روز قبل از تولدش، در صبح روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بلوار قدس برگزار شد، حضور داشت که هدف تیر تروریست‌ها قرار گرفت و به همراه ۲۲ نفر دیگر از جمله سرباز شهید سید خلیل هاشمی‌فر، سردار شهید علی لویمی‌باقری، سردار شهید حسین منجزی، سردار شهید حسین منجزی، شهید امید فرجی‌زنگنه، روحانی شهید محمد افچنگی، شهید هادی الماسیان، سرباز شهید مهران زرافشان، سرباز شهید سعید کریمی، سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید علی سلمانوند، سرباز شهید امید نریمیسایی و کودک خردسال شهید محمدطاها اقدامی به شهادت رسید.

پیکر پاک شهید سعید زارع از شهدای عملیات تروریستی ۳۱ شهریور پس از تشییع باشکوه و کم نظیر در اهواز به همراه پیکر پاک شهید حسین ولایتی‌فر به دزفول منتقل شد تا در دیار سردار شهید سید جمشید صفویان آرام بگیرد.

پیکر پاک پاسدار شهید سعید زارع به همراه پاسدار شهید حسین ولایتی‌فر در دزفول تشییع شد و پس از آن در گلزار شهدای امامزاده اسحاق ابراهیم(ع) شهرک انقلاب واقع در شهر میانرود دزفول در همسایگی عموی شهیدش یعنی شهید عظیم زارع آرام گرفت.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات