امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
خطیب‌زاده در نشست خبری:

مسئول حفظ امنیت افغانستان طالبان است / حضور رژیم صهیونیستی را در همسایگی خود تحمل نخواهیم کرد

نشست مطبوعاتی هفتگى سعيد خطیب زاده با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی آغاز شد.
کد خبر: 94
زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ بعد از ظهر -
120 بازدید
خطیب زاده

به گزارش  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مطبوعاتی هفتگى سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعى، در ساختمان شماره ٨ شرقی وزارت امور خارجه آغاز شد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره سفر حسین امیرعبداللهیان به لبنان و آمادگی ایران برای کمک به لبنان گفت: ما و لبنان روابطمان را براساس خواست طرف ثالث تنظیم نکرده ایم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره هواپیمای امیرعبداللهیان در سوخت رسانی در لبنان دچار مشکل شده است نیز اظهار کرد: خبرسازی است و سفر امیرعبداللهیان به سوریه از قبل تنظیم شده بود. برخی دوست ندارند این سفر‌ها موفقیت خود را داشته باشد و این حواشی درست می‌شود. هیچ درخواستی برای سوخت گیری در لبنان نداشته است.

خطیب‌زاده درباره انتخابات در عراق ادامه داد: از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم.

وی درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق اظهار کرد: بار‌ها به دوستان در دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق گفته‌ایم که این با حسن همجواری و حسن همسایگی همخوانی ندارد. این وضعیت قابل ادامه دادن نیست و این پایگاه‌ها باید جمع شوند.

خطیب زاده با اشاره به اینکه ٢٠ مهر ماه در تقویم روز حافظ است، گفت: هیچ خانه اى نیست که کتابخانه‌اى در آن باشد و حافظ در آن نباشد، حافظ بخشى از هویت ما ایرانى هاست. این روز را گرامى میدارم.

خطیب زاده درباره انتخابات عراق گفت: آنچه دیروز اتفاق افتاد ادامه پروسه مردم سالارى در عراق بود. از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم و به رغم کرونا مطابق برنامه ریزى قبلى برگزار شد.

از اشتباه برجامی ظریف تا نشست افغانستان در ایران

سخنگوى وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعتراف به اشتباه ظریف در خصوص برجام، گفت: همه را دعوت می‌کنم به عدم انتخاب گزینشی از نکاتی که گفته می‌ شود؛ وزارت خارجه یک وزارتخانه تخصصی است. آقاى ظریف در مقام وزیر خارجه چند باری این موضوع را توضیح داد. برداشتی که الان ارائه کردید برداشت دقیقی از فرمایشات وى نیست. آنچه مسلم است این است که در ادامه مسیر باید از این فضاسازی‌ ها عبور و اجازه دهیم دولت جدید در مسیر خودش گفت وگوهاى وین را پیش ببرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات