امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مختصر زندگینامه شهید علی پساوند؛

شهیدی تشنه لب همچون سید و سالار شهیدان(ع)، از دیار شهرمیانرود دزفول

علی پساوند، مصداق كامل ایثار و خلوص و فداكاری و عشق به اسلام و قرآن شد.
کد خبر: 237
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ بعد از ظهر -
106 بازدید

نام و نام خانوادگی : علی پساوند
نام پدر : کاظم
تاریخ تولد : ۱۳۴۸
محل تولد : میانرود دزفول
تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۴/۲۲
محل شهادت : فکه پیچ انگیزه
نام عملیات : پدافندی
محل دفن : قبرستان امام زین العابدین (ع)

یادنامه پاسدار شهید علی پساوند

 

در روستایی از توابع شهرستان دزفول و در خانواده ای مؤمن و متدین و پای بند به احکام الهی ،در سال ۱۳۴۸ نیکو خصالی پا به عرصه ی گیتی نهاد که والدینش به عشق مولای متقیان نام او را « علی »نهادند .

علی به دلیل مسائل خانوادگی و کمبودهای موجود در خانواده تا چهارم ابتدایی درس خواند و از آن پس ترک تحصیل نمود و در جهت رفع احتیاجات خانواده مشغول به کار و تلاش گردید . علی پس از دوران شکوهمند انقلاب در شرکتی از توابع شهرستان دزفول مشغول کار و فعالیت شد . با شروع جنگ تحمیلی ، علی پساوند که علاقه ی وافری نسبت به حضور در صحنه ی نبرد داشت و به علت کمی سن این اجازه به او داده نشد .او توانست در سال ۱۳۶۳ به عضویت پایگاه بسیج شهرک درآید و به عنوان نیروی بسیجی در بسیج خدمت نماید . علی در بسیج ، مصداق کامل ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به اسلام و قرآن شد . وی اوقات فراغتش را در بسیج می گذراند و تربیت یافته ی آن مدرسه ی عشق بود. که امام بسیجیان فرمود : « بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است و تربیت یافتگان بسیج نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند .» علی از سلام کردن به سایرین از بزرگ و کوچک ، پیر و جوان دریغ نمی ورزید . که حضرت محمد ( ص ) فرمود : در بهشت قصه ها و غرفه هایی هست که از امت مسلمان کسانی در آن ها سکونت خواهند کرد که پاکیزه سخن باشند و افشای اسلام کنند .یعنی از سلام کردن بر مسلمین بخل نورزند .

دوران خدمت مقدس سربازی علی فرا رسید و لذا به سربازی اعزام شد و به دلیل رشادت ها و شجاعت های فراوانش، به دسته ی آر پی جی زن منصوب شد . علی که گویی زمزمه اش بوی هجرت می داد و کم کم بوی خوشش رایحه ای بهشتی می گرفت ، پس از اینکه مدت ۹ ماه از دوران خدمت سربازی را پشت سر نهاد ، در منطقه ی عملیاتی فکه پیچ انگیزه در تاریخ ۲۲/۴/۶۷ دیگر نمی خواست در عرصه ی بسته ی این خاک بماند، و عاشقانه و غریبانه شهد شهادت را از دست سالار شهیدان سر کشید و به خیل شهیدان شاهد پیوست .

یاد و نامش گرامی باد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات