امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مرکز نیکوکاری برکت:

اولین مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال استان خوزستان در شهر میانرود ایجاد شده است.

در سال 1399 با حضور مسئولان شهرستانی و خانواده معظم شهدا در شهر میانرود دزفول تأسیس شد.
کد خبر: 248
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ بعد از ظهر -
33714 بازدید
مرکز نیکوکاری برکت

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان در آیین افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی  استان خوزستان در زینبیه مسجد جامع میانرود دزفول گفت: استان خوزستان یکهزار و ۱۰۰ کانون فرهنگی مساجد دارد که وظیفه انجام امور فرهنگی و هنری را بر عهده دارند.
حجت الاسلام مرتضی همت پور افزود: متولیان مسجد امام جماعت مسجد است که باید با همکاری مدیران کانون‌ها و مسوولان پایگاه‌های بسیج کارهای خوبی انجام دهند.
وی به فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بازسازی منزل و  احداث خانه برای نیازمندان از جمله اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی است که توسط این کانون‌ها با همکاری سپاه در حال انجام است.
امام جمعه میانرود نیز در این آیین گفت: اهل بیت(ع) سخنان حکیمانه ای درخصوص کارآفرینی بیان و مردم را به کار، تلاش و تامین معیشت دعوت کردند.
حجت الاسلام سیدطاهر حمیدی افزود: سربازان ولایت و خدمتگزاران رهبری، اقتصاد مقاومتی را حرکت می‌دهند که باید کانون معیشتی و اقتصادی مردم را سامان دهند.
وی ضمن قدردانی از تلاش کمیته امداد در گره‌گشایی و کارآفرینی گفت: دشمنان نظام تمام تلاش خود را برای از بین بردن اقتصاد و معیشت جامعه به کار گرفته‌اند ولی نباید دست از تلاش و کوشش برداشت.

امام جمعه میانرود دزفول وظیفه کارگزاران را ایجاد کار، رفاه اقتصادی و امنیت و عدالت اجتماعی دانست و اظهارداشت: دشمن همواره در حال تلاش برای اخلال در وضعیت معیشت و ناامیدی مردم است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دزفول نیز با اشاره به اقدامات کمیته امداد دزفول در راستای اشتغالزایی گفت: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش از وظایف کمیته امداد است.

مسعود رحیمی افزود: برخی افراد زیرپوشش کمیته امداد که نیازمند مستمری بودند اکنون با آموزش‌ها و حمایت کمیته امداد به مددرسان تبدیل شده و افراد یتیم دیگری را زیر پوشش قرار داده اند .
وی ادامه داد: برخی افراد که دارای استعداد و توانمندی هستند از طرف مددکاران شناسایی و ضمن ارائه آموزش از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.
رییس کمیته امداد دزفول با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی از سه تا پنج سال برای جلوگیری از انحراف، نظارت می‌شوند، گفت: برخی افراد که فاقد توانمندی و سرمایه هستند نیز از طریق راهبر شغلی حمایت می‌شوند و کار را پیش می‌برند.
وی با اشاره به پیشرو بودن دزفول در راهبری شغلی افزود:  یک مرکز نیکوکاری کارآفرینی تخصصی با حمایت‌های سایر نهادها راه اندازی شده تا پل ارتباطی بین کمیته امداد و مستعدان اشتغال خیران کارآفرین باشد.
رحیمی اظهارداشت: اقشار آسیب پذیر دارای شرایط در این کانون شناسایی و از طریق حوزه مددکاری و حمایت به حوزه اشتغال معرفی می‌شوند، ضمن اینکه به افراد نیازمند آموزش خدمات آموزشی ارایه ‌می‌شود.
وی اشتغالزایی را زمانبر دانست و گفت: همت مضاعفی برای ایجاد اشتغال خانواده محروم نیاز است، ما به تنهایی نمی‌توانیم گره گشای این افراد باشیم.

رییس کمیته امداد دزفول افزود: طرح یک کارمند یک یتیم مورد استقبال فرماندار دزفول قرار گرفته که امیدواریم به خوبی تداوم یابد.

در این آیین سامانه کارآفرینی و اشتغال برکت برای اجرای طرح های اشتغالزایی رونمایی شد.

   

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات