امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مختصر زندگینامه شهید کریم عقابی؛

شهید کریم عقابی دلاور مردی با غیرت از دیار شهرمیانرود دزفول

مردی خوش اخلاق و با غیرت و شجاع بود ، بطوری كه هر كس او را می دید مجذوب اخلاقش می شد.
کد خبر: 223
زمان انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ بعد از ظهر -
114 بازدید

نام و نام خانوادگی : کریم عقابی
نام پدر : غانم
تاریخ تولد : ۱۳۴۹
محل تولد : میانرود دزفول
تاریخ شهادت : ۱۳۶۸/۴/۷
محل شهادت : شوشتر
نام عملیات : پدافندی
محل دفن : قبرستان امام زین العابدین (ع)

 

یاد نامه پاسدار شهید کریم عقابی

سخن از سیرت گلی است که در هنگام شکفتن رویید ، آیتی از آیات خدا به نام کریم در سال ۱۳۴۹ در یک خانواده ی مذهبی و زحمتکش در یکی از روستاهای شهرستان دزفول دیده به جهان گشود .

کریم از همان دوران کودکی قرین سختی و محنت بود و این بود که در آن ایام کودکی و نوجوانی که هم سن و سالانش سرمست از نعمت و فراوانی و رفاه بودند. زندگی او با کار وکوشش و تلاش عجین شده بود .

چرا که در همان طفولیت به این درک و فهم عالی رسیده بود که می بایست برای قوام خانواده به کمک و یاری آنان پرداخت تا بتوان چرخ زندگی را شرافتمندانه و با عزت بچرخاند .

کریم عقابی فردی خوش اخلاق و با غیرت و شجاع بود ، بطوری که هر کس او را می دید مجذوب اخلاقش می شد و نیز تمام افراد خانواده و دوستان و آشنایان از او راضی بودند .

کریم در امور کشاورزی و دامداری معین خانواده بود و آنچنان بر روی زمین خدا کار می کرد که گویی این عزم و اراده را خداوند بدو ارزانی داشته است و گویی کریم با خدای کریمش هم چون امام صادق (ع) این چنین نجوا داشت که : خدایا این کشاورزی را بر من مبارک گردان و کار مرا به سلامت و خود کفایی برسان و خدایا این دانه ها را فراوان بگردان .

کریم عقابی در سال ۱۳۶۷ به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید . و کم کم بوی هجرت و فراق می داد ، و مرغ جانش برای پرواز به آشیانه ی باغ ملکوت ، بال بال می زد ، که سرانجام در تاریخ ۷/۴/۶۸ در محل خدمت خود در شهرستان شوشتر بر اثر برق گرفتگی ، این مسافر الی ا… بعد از گذراندن ۱۹ بهار ،گل وجودش به خزان نشست و پرپر گشت .

پیکر پاک شهید کریم عقابی در محل قبرستان امام زاده زین العابدین ( ع ) به خاک سپرده شد .

یاد و نامش گرامی باد.

بخشی از یادواره شهدای شهرمیانرود

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات