امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست خبری وزیران خارجه ایران و روسیه؛

امیرعبداللهیان: منطقه تحمل زیاده خواهی‌های جدید را ندارد

حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: 56
زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ بعد از ظهر -
84 بازدید
حسین امیرعبدالهیان

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز چهارشنبه در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

بعد از این نشست وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در نشست خبری مشترک شرکت کردند و با خبرنگاران سخن گفتند.

امیرعبداللهیان در این نشست گفت: توافق کردیم در آینده نزدیک سند راهبردی همکاری‌های دو کشور را به صورت مدون بررسی کرده و به عنوان نقشه راه جدید در روابط دو کشور این سند مبنای همکاری‌های ما و همکاری‌های بلندمدت ما قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد:‌ امروز در گفت‌وگوهای متنوع در موضوعات دوجانبه تأکید کردیم برای اینکه‌ اراده رهبران دو کشور را تامین کنیم دو ملت باید شاهد ایجاد جهش در روابط باشیم که باید موانع بر سر ایجاد جهش را شناسایی کنیم. برای تجارت دو کشور اهمیت قائلیم. برای تجارت بخش خصوص دو کشور اهمیت قائل هستیم. اکنون بیش از هفتاد درصد هموطنان ما در ایران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و منعی برای تردد تجار ایرانی به روسیه و ادامه طبیعی فعالیت شان وجود ندارد دو کشور ایران و روسیه اقتصاد بزرگ و ظرفیت های مهمی دارند.

در همسایگی و سیاست همسایگی دولت جدید روسیه جزو اولویت‌های جدی ایران است

وی عنوان کرد: در خصوص توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، دفاعی سیاسی و امنیتی تأکید کردیم ولی در حوزه تجاری و اقتصادی راه طولانی را در پیش داریم و ظرفیت‌های زیادی را داریم.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: ما در خصوص توسعه هر چه بیشتر همکاری هایمان در حوزه های فرهنگی، گردشگری، دفاعی، سیاسی و امنیتی تاکید کردیم اما همچنان در حوزه اقتصادی و تجاری راه طولانی را در پیش داشته و ظریفت های بزرگی داریم که در آن جهش روابط باید شاهد گسترش حجم تبادل تجاری دو کشور در تراز بزرگی دو کشور باشیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات